Ерекше білімді қажет ететін балалардың дамуының маңызды мәселелерінің бірі — білім беру. Бұл тек құжат алу және мамандық игеру мүмкіндігі ғана емес, бұл ерекше қажеттіліктері бар балалардың әлеуметтік бейімделу мәселесін шешу болып табылады. Осы мақсатта Ақмола облысында инклюзивті білім беруді дамытуға ерекше көңіл бөлінуде.
Қазіргі таңда облыста ерекше білім беру қажеттіліктері бар 13 519 бала тұрады, оның ішінде 6 жасқа дейін — 5171 бала, 7-18 жас аралығында — 8292 бала, ТжКББ ұйымдарында оқитын — 56 студент.
Нозология бойынша ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың бұзылуын талдай отырып, 40%- сөйлеу қабілеті бұзылған, 34%- психикалық дамуы тежелген және 13%- ақыл-ой кемістігі бар балалар екенін атап өткен жөн.
Сондай-ақ, егер динамиканы өткен жылдың ұқсас кезеңімен салыстыратын болсақ, 1668 балаға жалпы арту байқалады, эмоционалдық-еріктік саласы бұзылған (аутизм) балалардың саны 191 балаға өсуі байқалады.
«Инклюзивті білім беруді дамытуда арнайы білім беру ұйымдарының желісі үлкен рөл атқарады. Облыста балалармен 5 арнайы мектеп-интернат, 4 психологиялық-медициналық-педагогикалық консультация, 20 психолого-педагогикалық түзету кабинеті, 84 инклюзивті білім беру кабинеті жұмыс істейді. Арнайы білім беру ұйымдарының желісін кеңейту мақсатында Көкшетау қаласында сөйлеу қабілеті бұзылған балаларға арналған 280 орындық балабақша салынуда», — деп атап өтті өңірлік білім басқармасының басшысы Айнагүл Балташева.
Сонымен қатар, 2024 жылдың қыркүйек айында Ақмола облысында алғаш рет ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін «Аяла» атты арнайы балабақша ашылды, оның жобалық сыйымдылығы — 166 орын. Оқыту және тәрбиелеу мемлекеттік және орыс тілдерінде жүргізіледі. Балаларға балабақшада қызметтер тегін негізде ұсынылады.
Инклюзивті білім беру жағдайларын жасау бойынша маңызды аспектілердің бірі — материалдық-техникалық базаны нығайту. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды тасымалдау үшін облыс бойынша барлық 20 психолого-педагогикалық түзету кабинеттері үшін арнайы автокөліктердің 20 бірлігі сатып алынды.
Инклюзивті білім беруді қамтамасыз ету және іс-шараларды жүзеге асыру үшін елді мекендерде кедергісіз орта құру шаралары да қолға алынған. Білім басқармасы жыл сайын облыстың білім беру ұйымдарында күрделі және ағымдағы жөндеу жұмыстарын жүргізу барысында мүмкіндігі шектеулі адамдарға кедергісіз кіруге арналған бейімдеу шараларына айрықша назар аударады. Барлық білім беру ұйымдарында пандустар орнатылған, 27 ұйымда пандустың орнатылуы қажет емес, себебі кедергі жоқ. Барлық ұйымдарда шақыру батырмалары, сырғанауға қарсы жабындар мен контрастты бояулар орнатылған. «AMANAT» партиясының сайлауалды бағдарламасы аясында жыл сайынғы бейімдеу шаралары «Жол картасы» бойынша да жүзеге асырылады. Осы мақсатта 2024 жылы облыстық бюджеттен 61 білім беру ұйымына 100 миллион теңгеден астам қаржы бөлінді.
Білім беру қызметінің сапасы мен түзету жұмыстары педагогтардың кәсіби шеберлігіне тікелей байланысты. Облыста ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалармен 1090 арнайы педагог (логопедтер, дефектологтар, тифлопедагогтар, сурдопедагогтар, олигофренопедагогтар, педагог-психологтар) жұмыс істейді, олардың 687-і жалпы білім беретін мектептерде, 183-і балабақшаларда, 220-сы арнайы ұйымдар мен түзету кабинеттерінде қызмет атқарады. Барлық педагогтар жоғары білімді.
Айта кету керек, 2020-2025 жылдарға арналған «Инклюзивті білім беруді қолдау ресурстық кабинеттер желісін кеңейту» жоспарына сәйкес 2025 жылы облыстың барлық аудандары мен қалаларында инклюзивті білім беруді қолдау үшін 30 кабинет ашу жоспарлануда.
В Акмолинской области ведется интенсивная работа по предоставлению доступного и равного образования каждому ребенку
Один из важных вопросов развития детей с особо образовательными потребностями — образование. Это не только возможность получить документ и профессию. Это решение проблемы социализации детей с особыми потребностями. Для этого в Акмолинской области особое внимание уделяется развитию инклюзивного образования.
На сегодняшний день в области проживает 13 519 детей с особыми образовательными потребностями, из них до 6-ти лет – 5171 детей, от 7 до 18-ти лет – 8292 ребенок, обучаются в ТиППО – 56 студентов.
Анализируя нарушения детей с особыми образовательными потребностями по нозологиям необходимо отметить, что 40 % составляют дети с нарушением речи, 34% с задержкой психического развития и 13 % с умственной отсталостью. Если сравнивать динамику с аналогичным периодом прошлого года наблюдается общее увеличение на 1668 детей, также есть рост детей с аутизмом на 191 детей.
«Большую роль в развитии инклюзивного образования играет сеть специальных организаций образования. В области ведут работу с детьми 5 специальных школ-интернатов, 4 психолого-медико-педагогические консультации, 20 кабинетов психолого-педагогической коррекции, 84 кабинета поддержки инклюзивного образования. С целью расширения сети специальных дошкольных организаций идет строительство детского сада для детей с нарушением речи на 280 мест в г. Кокшетау», — отметила руководитель регионального управления образования Айнагуль Балташева.
Также в сентябре 2024 года впервые в Акмолинской области был открыт специальный детский сад «Аяла» для детей с особыми образовательными потребностями, с проектной вместимостью: 166 мест. Обучение и воспитание на государственном и русском языках. Содержание детей в детском саду предоставляется на бесплатной основе.
Одним из важных аспектов по созданию условий для инклюзивного образования является укрепление материально-технической базы. Для организации подвоза детей с особыми образовательными потребностями приобретено 20 единиц специального автотранспорта для всех 20 КППК области.
Немаловажной является работа по обеспечению условий и принятия мер в населенных пунктах по созданию безбарьерной среды для лиц с ограниченными возможностями. Управлением образования ежегодно в организациях образования области при проведении капитальных, текущих ремонтов большое внимание уделяется проведению адаптационных мероприятий, направленных на создание беспрепятственного доступа в организации образования для лиц с ограниченными возможностями.
Во всех организациях образования установлены пандусы, в 27-ми организациях не требуется установка пандуса, ввиду отсутствия барьера. Все организаций имеют кнопки вызова, противоскользящее покрытие и контрастную окраску. В рамках Дорожной карты Предвыборной программы партии «AMANAT» согласно плану ежегодно проводятся адаптационные мероприятия. На данные цели в 2024 году из средств областного бюджета выделено более 100 млн. тенге для 61 организации образования.
Качество образовательных услуг и коррекция напрямую зависит от профессионального мастерства педагогов. В области с детьми с ООП работают порядка 1090 специальных педагогов (учителя логопеды, дефектологи, тифлопедагоги, сурдопедагоги, олигофренопедагоги, педагоги-психологи), из них в общеобразовательных школах 687, дошкольных организациях 183, специальных организациях и кабинетах коррекции 220 специальных педагогов. Все педагоги имеют высшее образование.
Стоит отметить, что согласно Плану на 2020 – 2025 годы «Расширение сети ресурсных кабинетов поддержки инклюзивного образования», в 2025 году планируется открытие 30 кабинетов поддержки инклюзивного образования во всех районах и городах области.